Onderwijs als plek waar levenslange lerende houding gekweekt wordt

Bewustzijnsontwikkeling en een lerende houding creeren begint voor mij in families en in het onderwijs. Ik heb daarom een grote passie en bevlogenheid om in het onderwijs bij te dragen aan een lerende houding op de werkplek te creeren tussen docenten en bij leiders van onderwijsorganisaties. Ik werk dan ook met veel plezier voor leiderschapsacademie NSO-CNA met als drive om leraren en leiders in het onderwijs ook weer leerling te durven laten zijn.

Onderwijs is voor mij een belangrijke plek waar onze jeugd kan worden voorgedaan en geleerd hoe zij zelf voorbij de hokjes en fragmentaties denken en handelen. Hoe ze nieuwsgierig blijven en open blijven staan voor ongekende mogelijkheden en hun vragen blijven onderzoeken in plaats van het snelle antwoord te kopiëren. Zelfstandig ervaren, nadenken, waarnemen en handelen zijn de basis voor een lerende houding wat mij betreft. Daarmee kan in het onderwijs de eerst basis worden gelegd voor een levenslange lerende houding en ook het besef meegegeven dat na school het leren alleen maar door zal mogen en moeten gaan om vitaal te blijven in de toekomst en ten opzicht van ongekende toekomstige mogelijkheden.